Larpy? O czym w zasadzie mowa?

Gra w larpy polega na wcielaniu się w postaci, podobnie jak w improwizowanym teatrze oraz na wspólnym tworzeniu i przeżywaniu opowieści, w której każdy uczestnik ma jakiś cel i rolę do odegrania. Chcesz wiedzieć więcej? Kliknij! https://www.youtube.com/watch?time_continue=201&v=MJqCSH4w_0Q

W tym roku poza larpami proponujemy wam również wzięcie udziału w jeepformach. Jest to forma szczególnie przyjazna dla nowych graczy, zwłaszcza, jeśli nie jesteś pewien czy interesuje cię ten rodzaj aktywności. Możesz zaangażować się w scenariusz, odgrywając postać, albo z widowni wpływać na przebieg zdarzeń, poddając pomysły i używając konkretnych mechanik przypisanych danej grze. Możesz również po prostu przyjść i pozostać w roli widza. Na jeepformy nie prowadzimy wcześniejszych zapisów, możesz dołączyć w każdym momencie gry.

Jeśli chodzi o zapisy na larpy, chcemy, by każdy miał możliwość wzięcia udziału w proponowanych przez nas grach, dlatego wprowadzamy system turowy. Każdego dnia konwentu możesz zapisać się tylko na te gry, które odbywają się tego samego dnia oraz na larpy rozpoczynające blok programowy następnego dnia (czyli zaczynające się o 10:00). Nie przewidujemy wcześniejszych zapisów przez internet poza jednym wyjątkiem, jakim jest gra „Tajemnice Blackwater Mansion” autorstwa Piotra „Klucznika” Chmielewskiego. Ponieważ wymaga ona wcześniejszej wysyłki kart postaci, zostanło utworzone specjalne wydarzenie na
Facebooku, przez które prowadzący będzie kontaktował się zainteresowanymi. Kliknij i zapisz się! http://bit.ly/2zq8rdV

Na pozostałe gry zapisy będą odbywać się w punkcie info na terenie targów oraz w szkole programowej. Na stronie Falkonu udostępniony będzie dokument online, który umożliwi wgląd w stan zapisów każdemu uczestnikowi konwentu.

Dla najbardziej aktywnych twórców programu larpowego mamy niespodziankę! Jeśli mistrzujesz przez więcej niż pięć godzin, możesz zarezerwować miejsce na dwie dowolne gry przed oficjalnym rozpoczęciem zapisów.

W naszym programie znajdzie się również miejsce na lubiane przez wszystkich lubelskie śniadania larpowe! Zaczynamy o godzinie 9:00, by mogli pojawić się na nich gracze i twórcy porannych larpów, ale śpiochy nie muszą się martwić – będziemy śniadać aż do 11:00! Tosty, kawa, miłe towarzystwo, czy może być lepiej?

Jeśli macie do nas jakiekolwiek pytania, kierujcie je na [email protected].

PROGRAM LARPOWY FALKONU

PIĄTEK 15:00

LARP: Czerwone Słońce (4h)
Sala LARP 1

Autorzy: Amelia Zawadowska, Maja Błaszkiewicz, Bartłomiej Przestrzelski, Jakub Orfinger
Prowadzący: Maja Błaszkiewicz, Bartłomiej Przestrzelski, Jakub Orfinger

„I popatrzył mu w oczy szczerym spojrzeniem Rosjanina, który kłamie”. – Fiodor Dostojewski.

Chamber larp dla dorosłych, którego akcja rozgrywa się w komunistycznej Rosji. Inspirowany jest filmem Nikity Michałkowa „Spaleni Słońcem”. „O, Ty, któryś jest jasnym narodów słońcem, naszych dni słońcem niegasnącym, jaśniej świeci od słońca Twa mądrość wszechogarniająca”. Tak o Józefie Stalinie napisał Aleksiej Tołstoj, rosyjski pisarz i propagandzista komunistyczny. „Czerwone Słońce” przenosi graczy właśnie do czasów komunizmu. W małej rosyjskiej wsi, gdzie czas płynie powoli, drzewa cicho szumią, dzieci bawią się beztrosko, a lud pracuje na cześć Rosji i towarzysza Stalina, mieszka zamożna rodzina Kotowów, która wraz z przyjaciółmi postanawia bawić się z okazji Święta Wiosny i Pracy. Tę idyllę zakłóca jednak drobny zgrzyt, niczym fałszywa nuta w doskonałym utworze, niszcząca całą skomplikowaną partyturę starannie rozpisanych nut.

Liczba graczy: 9

 

 

 

 

 


LARP: Klub kawalerów (4h)
Sala LARP 2

Natalia Rożek, Aleksandra „Panda” Kiebasz

Powstały z chęci podkreślenia pogardy jego członków dla instytucji małżeństwa. Klub Kawalerów zrzesza mężczyzn, którzy dobrowolnie i świadomie zrezygnowali z udziału w tej komedii. Ale kiedy na scenie pojawią się piękne kobiety, a w grę wejdą uczucia, czy nie zachwieją one podstawami klubu? Czy nie podkopią jego fundamentów?
Lekka, obyczajowa komedia na podstawie sztuki „Klub Kawalerów” Michała Bałuckiego oraz spektaklu Teatru Telewizji w reżyserii Krystyny Jandy. Odpowiednia zarówno dla doświadczonych, jak i początkujących graczy. Gra ma być przede wszystkim zabawą, w trakcie której zatańczymy kadryla, umówimy się na schadzkę w parku i odbędziemy dżentelmeński pojedynek.

Liczba graczy: 11

 

 

 

 

 

LARP: Kocia kołyska (3h) [Freeform]
Sala LARP 3

Autorzy: Elżbieta Głowacka, Karolina Fedyk
Prowadzący: Elżbieta „Arcmage” Głowacka

Jedno z was musi odejść. Małżeństwo wychowujące odmieńca musi zmierzyć się z rodzeństwem fae, które opiekuje się porwanym ludzkim dzieckiem. Między rodzeństwem toczy się nieustanna rywalizacja. Rodzice od wielu lat chowają przed sobą tajemnice. Zaś dwójka dzieci – ludzkie i fae – wydają się być dwoma stronami tej samej dziwacznej monety. W tym momencie obie splątane rodziny utkwiły razem. By wyrwać się z pułapki pomiędzy światami, muszą rozwikłać sieć własnych kłamstw. Jej rozwiązanie będzie wymagało ofiary. Które z nich odejdzie?

Liczba graczy: 6

 

 

 

 

 

PIĄTEK 18:00

LARP: Frostkade (4h)
Sala LARP 3

Autorzy: Elżbieta Głowacka, Karolina Fedyk
Prowadzący: Elżbieta „Arcmage” Głowacka

W niewielkim norweskim mieście Dale bez śladu przepada jedno z dzieci. I choć się znajduje, to przekazuje przeszukującym okolicę policjantom niepokojącą wiadomość: na śniegu widziało kogoś, kto się nie ruszał. Zawieja przysypała ślady, lecz w końcu udaje się odnaleźć ciało – zamarznięte i ze sczerniałą pręgą zakrzepłej krwi biegnącą w poprzek gardła. Tożsamość ofiary pozostaje zagadką, ale zbrodnia nie jest pierwszą tego typu sprawą w aktach śledczych z Bergen. Porównując to zajście ze starszymi dokumentami, komisarz Inge Amdahl wysnuwa śmiałą hipotezę: to, co początkowo wydawało się pojedynczym incydentem, jest ostatnim z serii morderstw w tym regionie. Dla policji rozpoczyna się pościg za nieznanym przestępcą. Na przekór swoim przełożonym, Amdahl i jej zespół są przekonani, że zbrodnie sprzed lat i ta sprawa mają wspólny mianownik. Nie mają jednak żadnych dowodów na słuszność swoich podejrzeń – czy w rzeczywistości ścigają cienie?

Liczba graczy: 10

 

 

 

 

 

PIĄTEK 19:00

LARP: Wojna czy pokój? (3h)Sala LARP 1

Autor: Sebastian „Sepci0” Szczepański
Prowadzący: Sebastian „Sepci0” Szczepański, Krzysztof „Liven” Mazurek, Piotr „MrKage”
Rodzoch

Wojna – krwawa i bezlitosna. Gdy kolejne lata rzezi mijają, miecze się tępią, zapasy prochu się kończą, pola uprawne zmieniają się w spalone pustkowia, a nadzieja w ludziach niknie, oba wojujące królestwa decydują się na pertraktacje pokojowe. Wysłannicy obu państw spotykają się w rezydencji neutralnego barona
tar Caled, by ustalić zasady rozejmu. Szlachcic z zadowoleniem wita delegatów najlepszymi trunkami. Goście przenikliwie wodzą wzrokiem po członkach drugiej
strony barykady, nie ufają im. Niektórzy szyderczo się uśmiechają, widząc w pertraktacjach interes. Rozpoczyna się gra. Czy uda się zakończyć wojnę? A
może dyplomaci targani osobistymi pobudkami do tego nie dopuszczą? Kości zostały rzucone.

Liczba graczy: 21

 

 

 

 

 

LARP: Birdman (4h)
Sala LARP 2

Jakub „Shonsu” Barański

Złota Maska 2015 – Grand Prix (Najlepszy larp) Riggan Thomson, aktor odgrywający niegdyś filmową postać kultowego superbohatera, wyznacza sobie zadanie wystawienia sztuki na deskach słynnego teatru przy Broadwayu. Cel nie jest łatwy do osiągnięcia, a przygotowania są najeżone nieoczekiwanymi trudnościami i zwrotami akcji, które często dotyczą spraw dużo bardziej przyziemnych niż broadwayowska sztuka. Do premiery pozostał mniej niż tydzień, a jakby problemów było mało, na skutek nieszczęśliwego wypadku z udziału w spektaklu musiał zrezygnować jeden z głównych aktorów. Kto wie, jak rozwinie się ta sytuacja i czy zwycięsko wyjdzie z niej Sztuka czy problemy dnia codziennego… Larpowa adaptacja filmu „Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance)”. Uczestnicy wcielą się w postaci zaangażowane w przygotowanie i wystawienie sztuki na deskach słynnego broadwayowskiego teatru. Gra będzie cechowała się dużą umownością. W jej trakcie uczestnicy otrzymają możliwość stworzenia wspólnej opowieści o kilku dniach poprzedzających premierę, w tym ostatnich próbach wewnętrznych, próbach z udziałem publiczności i wreszcie samej premierze. Całość będzie próbą stworzenia pewnego rodzaju komentarza do pojęć takich jak: teatr, sztuka, artysta, popularność, sukces, ambicja. Spodziewać się można dużej dawki mówienia, przemyśleń, komentowania i oceniania rzeczywistości i innych osób. Grę poprzedzą obowiązkowe warsztaty.

UWAGI:

1. Film „Birdman” to świetna produkcja, która została nagrodzona Oscarem w kategorii najlepszy film. Gra zdradzi pewne elementy tej historii, więc jeżeli nie
mieliście okazji zapoznać się z filmem, to zastanówcie się dwa razy nad udziałem.

2. Ważnym elementem gry będą monologi wygłaszane i oceniane przez graczy. Każdy z uczestników będzie musiał zmierzyć się z tym zadaniem i tematem wskazanym przez prowadzącego. Ten element zostanie przećwiczony na obowiązkowych warsztatach, które poprzedzą grę.

Liczba graczy: 6

 

 

 

 

 

PIĄTEK 22:00

LARP: Tajemnice Blackwater Mansion (4h)
Sala LARP 1

Piotr „Klucznik” Chmielewski

Upalny sierpień 1932 roku. Posiadłość Blackwater na wyspie Osea, wschodnie wybrzeże Anglii. Posiadłość typowa, a towarzystwo w niej zgromadzone także niespecjalnie odstaje od standardów panujących ówcześnie na salonach – ot, kilka osób, krewnych i znajomych właściciela, którzy przybyli, by dotrzymać mu towarzystwa w tym gorącym czasie. Czasie, w którym powinno się bawić, odpoczywać, relaksować… Jednak każde, nawet z pozoru najnormalniejsze towarzystwo kryje w sobie coś więcej. Sekrety, więzi, żale… Wszystko to, co ludzkie, a co w końcu wychodzi na jaw i prowadzi do potwornych konsekwencji. Chłodny sierpniowy wieczór roku 1932. Wyspa Osea. Dziewięcioro ludzi stoi w jednym z pięknych pokoi posiadłości i patrzy na martwe ciało swego gospodarza. Gra detektywistyczna mocno inspirowana prozą Agathy Christie, w tym zwłaszcza przygodami Herculesa Poirota. W założeniu każdej postaci ma zależeć na rozwikłaniu zagadki, a przynajmniej na udowodnieniu swojej wersji. Jednak oprócz czystej logiki i ciągu wydarzeń olbrzymie znaczenie mają mieć motywy postaci, raczej widoczne niż absolutnie skryte. A jak motywy, to różne relacje, powiązania między postaciami… Gra porusza szereg kontrowersyjnych tematów, wymaga również wcześniejszego przeczytania kart postaci, w związku z tym zapisy odbędą się przed konwentem pod tym linkiem: http://bit.ly/2zq8rdV

Liczba graczy: 9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LARP: Kuszenie/Zbawienie (4h) [Jeepform]
Sala LARP 3

Autor: Kamil Bartczak
Prowadzący: Anna Jakubowska

„Anioł nigdy nie upada. Diabeł upada tak nisko, że nigdy się nie podniesie. Człowiek upada i powstaje”. – Fiodor Dostojewski Kuszenie/Zbawienie jest jeepem poświęconym tematowi wyborów etycznych i ich wpływu na kształtowanie osobowości. Główny bohater, rozpoczynający grę niemal jako czysta karta, zostanie uformowany przez wydarzenia, które będą miały miejsce w czasie jeepa. Rezultat zależy jednak od działań widowni. WSTĘP WOLNY!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SOBOTA 09:00

Śniadanie larpowe (1h50)
Sala LARP 3

Tosty, kawa, miłe towarzystwo, czy może być lepiej? Przyjdź poznać współgraczy!

SOBOTA 10:00

LARP: The Last Hour (4h)
Sala LARP 1

Autorzy: Mads Dehlholm Holst i Rasmus Teilmann
Prowadzący: Marek „Marco” Małagocki

Najpierw nas najechali. Nie mogąc się bronić, poddaliśmy się. Zabrali nasze jedzenie, naszą wolność, naszych przyjaciół i rodziny… Zaczęliśmy stawiać opór. Najpierw bronią, potem bombami, położyliśmy swoje życia na szali. Przez lata walczyliśmy w tajemnicy. Dzisiaj nadszedł czas, by oddać życie za to, w co wierzyliśmy. Opowieść o bojownikach o wolność, ich walce o sprawę i oczekiwaniu na egzekucję. Nie będzie szczęśliwego zakończenia. Gra typu play to lose, dla
początkujących i graczy nastawionych na immersję.

Liczba graczy: 5–8

 

 

 

 

 

LARP: Żmijowiska (3h)
Sala LARP 2

Autor: Paweł Rejnhard Kuźnicki
Prowadzący: Paweł Rejnhard Kuźnicki, Sławek Szczęsny

Żmijowiska – osada, gdzie dzieją się rzeczy, które nie mieszczą się w realiach pojmowania ludzkiego. Miejsce, gdzie łączą się magia, mitologia i rzeczywistość. To tam możesz spotkać rusałkę i wodnika, ale również tam dzieją się rzeczy, które należy wyjaśnić i które spędzają sen z powiek mieszkańców tej osady. Ty jesteś tym mieszkańcem i musisz dowiedzieć się, co tak naprawdę dzieje się w twojej wiosce. Podejmiesz wyzwanie? LARP fantasy w mitologicznej Polsce przedchrześcijańskiej.

Liczba graczy: 12–17

 

 

 

 

 

Śniadanie larpowe (1h50) – cd.
Sala LARP 3

SOBOTA 11:00

LARP: Sokrates: Warszawka Edition (3h) [Jeepform]
Sala LARP 3

Dorota Kalina Trojanowska

Jak z ogarnięciem projektów, targetów i deadline’ów poradzi sobie warszawski team leader Siemowit, który znad sojowego pumpkin spice latte musi nadzorować
miłośnika pyrek i ćmiczków Franka, Kacpra, który wciąż wzdycha do rodzimego węgla i Andżelę, która właśnie się sprowadziła z Hajnówki i dla której wszystko
jest „beztołku”? Politycznie niepoprawna jeepformowa komedia, opierająca się na bezczelnych stereotypach i wykorzystująca konstrukcję mechanizmów szoku kulturowego. Na tej edycji uczestnicy stworzą postacie bohaterów z różnych regionów Polski, którzy trafiają do jednego teamu w stołecznej korporacji. Gra z aktywnym uczestnictwem publiczności, która może wcielać się w role epizodyczne. Wymagane poczucie humoru, dystans do świata i umiejętność śmiania się nie
tylko z innych, ale przede wszystkim z samych siebie.

 

 

 

 

 

SOBOTA 13:00

LARP: Super Mario Business Story
Sala LARP 2

Jakub „Shonsu” Barański

Złota Maska 2016 – Najlepsza reżyseria Mario, znany także jako Super Mario, to fikcyjna postać ze świata gier wideo, którą stworzyła firma Nintendo. Od ponad 30 lat Mario i spółka dostarczają niezwykłych historii, które rozgrywają się w uniwersum zwanym Mushroom Kingdom. Designerzy Nintendo odwalili kawał dobrej roboty! Czy zastanawialiście się jednak kiedykolwiek, jak w rzeczywistości wygląda ta praca? Narratywistyczna gra z elementami gamizmu. Uczestnicy wcielą się w role członków grupy kreatywnej Nintendo. Każdy będzie odpowiedzialny za jedną z kluczowych postaci serii Mario. Znajdą się wśród nich: Mario, Luigi, Peach, Toad i Bowser. Cele i plany pracowników grupy będą przenikały się z marzeniami i przygodami fikcyjnych postaci. Prześledzimy kilkadziesiąt lat ich historii i zobaczymy, jak mogłaby wpłynąć na grupę. Będzie praca w zespole, burzliwe spotkania i trudne decyzje. Będą goniące terminy, prywatne cele i mieszanie życia prywatnego z pracą. Będzie brutalny świat biznesu, w którym nie wszystko złoto, co się świeci…

Liczba graczy: 5

 

 

 

 

 

SOBOTA 14:00

LARP: Vive la révolution! (4h)

Sala LARP 1
Przemysław Matuszewicz
Ava Best LARP 2015

Wolność, równość, braterstwo, terror, cierpienie i śmierć. Do wandejskiego miasteczka przybył Trybunał Rewolucyjny. Nikt nie jest bezpieczny. Kto i za ile wkupi się w łaski nowej władzy, kto stawi opór? Kto zginie, a kto przetrwa? Ile istnień zostanie złożonych na ołtarzach dobra Ludu?

Liczba graczy: 24

 

 

 

 

 

LARP: Inkorporejted (3h) [Jeepform]
Sala LARP 3

Autorzy: Tomasz „Caheer” Madejczyk, Karol „Mordacz” Szafrański
Prowadzący: Tomasz „Caheer” Madejczyk

Wielka metropolia, miasto perspektyw i przekraczania strefy komfortu. Szansa na szybką i zawrotną karierę w przyjacielskiej atmosferze. Oraz mniej przyjazna rzeczywistość, czyli pytania z cyklu „Kto znów wyżera moje jedzenie z lodówki?” i „Dlaczego znów nie ma podwyżek?”. Międzynarodowe korpo aktualnie rekrutuje, a ty jesteś jednym z przyjętych szczęśliwców! Kto wie, może jeśli sprawdzisz się i wypadniesz najlepiej w corocznym assessmencie, zostaniesz
awansowany na kierownika (= podwyżka i pokaźny bonus!). Zintegruj się z członkami zespołu podczas team buildingu, aby następnie wykorzystać ich słabe strony, zaśnij na meetingu, przestrzegaj deadline’ów (lub udaj, że ich nie ma i ciesz się życiem) i poddaj się okresowej ewaluacji prowadzonej przez bezdusznych HaeRowców. A na osłodę to, co najważniejsze – integracja, firmowe skandale i plotki (kto, gdzie, z kim i dlaczego?). Jeśli coś może pójść nie tak – pójdzie! Komediowy jeepform o pracy jednego z działów wielkiej korporacji, włącznie z wszystkimi jego absurdami i dramatami.

 

 

 

 

 

SOBOTA 17:00

LARP: Belle (3h) [Freeform]

Sala LARP 3
Patryk „Patison” Stryjewski, Anna Gęślicka

Czy kreowane przez mężczyzn kobiece aspekty są prawdą czy tylko iluzją, męskimi wyobrażeniami? Dokąd zaprowadzić może niewinną dziewczynę namiętność żywiona do niej przez trzech różnych mężczyzn? Jak bardzo ich wpływ może ją zmienić? Artystyczny, niemy freeform, larpowa adaptacja musicalu „Notre Dame de Paris”.

 

 

 

 

 

 

SOBOTA 18:00

LARP: W krzywym zwierciadle
Sala LARP 1

Mateusz „Oren” Szczepański

Gra ma miejsce na balu, na którym Romeo poznaje Julię. Bal, balkonik, pojedynki, kłótnia, nieporozumienie, śmierć, zgoda. Nuda, co nie? A gdyby tak… Coś wyciąć, coś dodać, zmienić kolejność…
„Lecz cicho! Co za blask strzelił tam z okna! Ona jest wschodem, a Rozalina jest słońcem!”
„Parysie! Czemuż ty jesteś Parys! Wyrzecz się swego rodu, rzuć tę nazwę!”
„– Kto ci dopomógł znaleźć to ustronie?
– Mapa, co mi go doradziła szukać: Ona mi instynkt, ja jej oczy dałem”.
Będzie to alternatywna historia z nutką parodii w romantycznym świecie, gdzie miłość, romanse i intrygi to chleb powszedni każdego szanującego się mieszkańca Verony.

Liczba graczy: 18

 

 

 

 

 

SOBOTA 19:00

LARP: System (4h) [larp z elementami freeformu]
Sala LARP 2

Autorzy: Malwina „Braids” Otto, Marcin „Słowik” Słowikowski
Prowadzący: Marcin „Słowik” Słowikowski, Jakub „Shonsu” Barański

Przejażdżka bez trzymanki po wielopoziomowej zjeżdżalni życia i grania. Zaloguj się i daj się ponieść ekstazie wielowymiarowej, multisensorycznej, nieograniczonej i elastycznej rzeczywistości. Zapomnij o starym świecie.

Liczba graczy: 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SOBOTA 20:00

LARP: Mężowie (2h) [Jeepform]
Sala LARP 3

Autor: Jakub Tabisz
Prowadzący: Bartłomiej Piekutowski

Jesteś mężczyzną mojego życia. Pamiętasz, jak się poznaliśmy, wtedy, w Ciechocinku? W Krynicy? Wybacz, kochanie, za dużo wina… Przecież w Ciechocinku byliśmy dopiero później. Nie byliśmy? Właśnie, dlaczego nigdy nie zabrałeś mnie do Ciechocinka, zawsze tam chciałam pojechać. W ten weekend? Wybacz, ale mam już plany, jadę na konferencję do Warszawy… Kiedy każdemu mężowi wmawia się, że jest tym jedynym, bardzo łatwo się w tym pogubić. Zapraszamy w otchłań miłosnego szaleństwa i komedii wykrętów. Jak długo sprytna, acz niezdecydowana dama jest w stanie zwodzić kawalerów, a właściwie własnych mężów? Po czyjej stronie opowie się publiczność?

 

 

 

 

 

SOBOTA 21:00

LARP: Pewnego razu w Ombreville (5h)
Sala LARP 1

Patryk „Patison” Stryjewski, Anna Gęślicka
AVA Best LARP 2014

Czy ludzka dusza może rzucać cień? Jak reaguje społeczność, która ryzykując własnym życiem ratuje bliźnich? Jak cienką jest granica między poczuciem wdzięczności a ciążącą na barkach zależnością? Stańcie się potworami wraz z mieszkańcami Ombreville. Stoczcie walkę o własne dusze, zamieszkajcie w okupowanej Francji i ukrywajcie w miasteczku uciekinierów z obozu koncentracyjnego. To opowieść o ludzkiej naturze, strachu, zawiści, plotkach prowadzących  o nieszczęść. Trochę tu patriotyzmu, trochę obmierzłej kolaboracji. Trochę tu lojalności i trochę zdrady. Trochę tu małomiasteczkowości, trochę otwartości. najważniejsze jednak, że bardzo dużo tu człowieka.

Inspiracją dla scenariusza była trylogia „U.S.A” Larsa von Triera.
Liczba graczy: 30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SOBOTA 22:00

LARP: Wyobraźmy sobie… (3h) [LARP z elementami freeformu]
Sala LARP 3

Jędrzej „Onfis” Manikowski, Weronika „Gwen” Pęter
Larpowe Laury – gra konkursowa

Kim są bohaterowie dziecięcych zabaw? Czy tylko marionetkami poruszanymi przez ich twórców, czy może osobami z pomysłem na własne życie? Przenieśmy
się do świata wyobraźni i wraz z postaciami, które niegdyś sami stworzyliśmy, zastanówmy się nad tym, czy charaktery muszą być czarne albo białe, a także, jak
mogłyby się potoczyć ich alternatywne losy. Sprawdźmy, co kryje się we wnętrzu zabawy, kiedy nikt nie patrzy.

Liczba graczy: 10

 

 

 

 

 

SOBOTA 23:00

LARP: Tunel (3h)
Sala LARP 2

Aleksandra „Zsa-Zsa” Tomicka-Kaiper, Przemysław „Schamann” Klaman

Larpy Najwyższych Lotów 2015 – gra konkursowa. Kiedy w twojej głowie pojawia się ktoś więcej niż ty, zwiastuje to problem. Czyto ty jesteś sobą, czy tobą jest ktoś inny? Dzielisz i rządzisz czy jesteś tylko chwilową manifestacją świadomości, pojawiającą się w określonym momencie? To larp o głosach w głowie. W twojej głowie, a może o tym, że to ty jesteś głosem w czyjejś? O tym, że nikt nie jest nieistotny, ale niektórzy są istotni bardziej, a inni mniej. I że trzeba poświęcić kogoś, by przeżyć. Poświęcisz czy będziesz poświęcony? Niezbadane dotychczas wyczerpująco zjawisko zaburzenia dysocjacyjnego tożsamości (potocznie zwanego osobowością wieloraką) posłużyło jako punkt wyjścia do fabuły. Gracze wcielają się w role poszczególnych tożsamości i usiłują przetrwać kryzys związany z być albo nie być ich wszystkich. Uda się to tylko nielicznym, pozostali odejdą i nikt po nich nie zapłacze.

Liczba graczy: 8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NIEDZIELA 09:00

Śniadanie larpowe (1h50)
Sala LARP 1

Tosty, kawa, miłe towarzystwo, czy może być lepiej? Przyjdź poznać
współgraczy!

NIEDZIELA 10:00

LARP: Ani kropli (4h)
Sala LARP 2

Autorzy: Olga Redler, Piotr Gacuta
Prowadzący: Piotr „Gacek” Gacuta

Larp przenosi graczy do targanego brutalną wojną gangów San Francisco 1930 roku. Przedstawiciele zwaśnionych grup spotykają się w noc sylwestrową, by rozsądzić o dalszych losach miasta. Czy możliwy jest sojusz między tradycyjną Włoską Rodziną i młodymi, nieokiełznanymi Irlandczykami? Ile można poświęcić dla władzy i pieniędzy? Komu można zaufać? Czy w ogóle komukolwiek? Gra pełna napięcia, niepokoju, intryg i walki o wpływy. Larp symuluje pertraktacje gangów dotyczące wspólnego rozwoju na terenie miasta. Świat ma ogromny potencjał zarobkowy dla niebojących się kary. Wystarczy lekko wyjść poza granice wytyczone przez prawo. Na graczy czekają wyzwania takie jak: walka z własnym ego, odkrywanie tajemnic, niebezpieczeństwo, walka o władzę, romanse, walka przy użyciu bezpiecznej broni, pojednanie bądź zaognienie konfliktu. Obowiązują stroje w klimacie. Jeśli nie uda ci się zorganizować stroju, postaraj się przynajmniej wpasować w stylistykę lat 30. ubiegłego wieku. Adidasy i bluzy z kapturem nie są mile widziane.

Liczba graczy: 15

 

 

 

 

 

LARP: #Feminism (1h30) [Nanolarp]
Sala LARP 3

Autor: Anna Westerling
Prowadzący: Ida Pawłowicz

Na punkt programu składają się z dwie gry wchodzące w skład antologii
#Feminism:

1. Umyślne lekceważenie

Napisała do niego, zgadzając się na kolejne spotkanie i prosząc o przygotowanie wspaniałej randki. Powiedział jej, żeby założyła czarną sukienkę i perły. Ona –
podekscytowana; spodziewa się spotkania pełnego romantyzmu. On – przygotowany; kupił dla niej erotyczne gadżety, na przykład pejcz, a także wibrator na pilota, który wykorzysta od razu, a potem poszuka chętnej kobiety do trójkąta. Gra pełna emocjonalnej głębi. Willful Disregard to opowieść o asymetrycznej relacji dwojga ludzi. Historia miłosna w pięciu scenach – od pierwszej randki do rozstania. Ona go kocha, on chce się z nią przespać.

Tytuł oryginalny: Willful Disregard

2. Tajemnica pierwsza radosna – Zwiastowanie

W 1863 roku Irlandia wprowadza kary za nieuprawnione poronienia – zdożywociem włącznie. W 1983 wchodzi w życie poprawka do konstytucji, która ma zapobiec próbom legalizacji aborcji w przyszłości. W 2010 Europejski Trybunał Praw Człowieka rozstrzyga, że Irlandia złamała Europejską Konwencję na rzecz Praw Człowieka przez brak jasnej procedury określającej, czy konkretna kobieta w ciąży kwalifikuje się do legalnej aborcji. W efekcie… w 2013 roku Irlandia wprowadza Ustawę o Ochronie Życia Podczas Ciąży, która zezwala na aborcję jedynie w przypadku zagrożenia życia matki potwierdzonego przez liczny
zespół lekarzy specjalistów. Gra bada, jaki wpływ mają antyaborcyjne regulacje na obywatelki i obywateli tego kraju. Jest to poważny larp poruszający trudny i aktualny także w Polsce temat.

Tytuł oryginalny: First Joyful Mystery

 

 

 

 

 

NIEDZIELA 11:00

LARP: Opóźnienie może ulec zmianie (4h)
Sala LARP 1

Autorzy: Aleksandra Sokólska, Patryk Bielawski
Prowadzący: Kaja Skorzyńska

…przyjedzie z 30 minutowym opóźnieniem. Opóźnienie może ulec zmianie. Wszyscy znamy te słowa, prawda? Frustrujące, kiedy czeka się na pociąg, a co dopiero, kiedy siedzi się w przedziale gdzieś w środku lasu, w zimie. Grupa pasażerów zamkniętych na małej przestrzeni. Każdy z nich ma powód, żeby dotrzeć na czas. Tymczasem przy wódce, lemoniadzie i paprykarzu rozwiązują się języki i tworzy się kolektyw przedziałowy…

Liczba graczy: 13

 

 

 

 

 

NIEDZIELA 11:30

LARP: Pijak (od 11:30) [Jeepform]
Sala LARP 3

Autor: Tobias Wrigstad
Prowadzący: Michał Chołubek

Pijak jest Jeepformem osadzonym w realiach patologicznej rodziny, w której kochający mąż i ojciec boryka się z problemem alkoholizmu. Gra opiera się na przeżywaniu ciężkich emocji, odzwierciedlających drogę rodziny przez postępującą chorobę. Przeznaczona jest dla graczy, którzy nie boją się wyzwań i trudnych tematów oraz rozumieją, że nie każda opowieść może zakończyć się happy endem.

Tytuł oryginalny: Drunk
WSTĘP WOLNY!

 

 

 

 

 

NIEDZIELA 13:00

LARP: Crossing borders (1h50) [Jeepform]
Sala LARP 3

Autorzy: Claus Raasted Herløvsen, remake Naboerne, gry Johannes Daa, tłumaczenie –
Dorota Kalina Trojanowska
Prowadzący: Bartłomiej Piekutowski

Zapewne macie sąsiadów, co nie? Pewnie znajdzie się taki, którego bardzo, ale to bardzo nie lubicie i wymyślacie, jak utrudnić mu życie? Może nawet graliście kiedyś w „Sąsiadów z piekła rodem”? Będziecie mieli słodką okazję do podzielenia się na domy i robienia sobie różnych, coraz bardziej przesadzonych numerów! Co najlepsze – nie ma czegoś takiego jak zdrowy rozsądek! Może nawet posuniecie się do morderstwa? Kto to wie? Larp nastawiony na odgrywanie hardkorowych relacji pomiędzy totalnie różnymi osobami. Szybka i lekka komedia, więc nastawiajcie się na łzy… ze śmiechu i bolącą przeponę.

WSTĘP WOLNY!

 

 

 

 

 

NIEDZIELA 14:00

LARP: Kontener (1h50)
Sala LARP 2

Autor: Damian „Dain” Bronowicki
Prowadzący: Marek „Marco” Małagocki

Kontener A jest celą przejściową, do której skazańcy trafiają zanim zostaną rozdzieleni do osobnych cel zgodnie z wagą przestępstwa. Wokół ciebie znajdują się najbardziej niebezpieczni ludzie na ziemi. Na pewno nie wszyscy wyjdziecie stąd na własnych nogach, a strażników nie interesuje, co dzieje się w środku – w końcu wszyscy zasłużyliście, by tu trafić. Krótka, prosta gra, przyjazna dla początkujących.

Liczba graczy: 10

 

 

 

 

 

 

LEGENDA*

*Pictograms by Replay Festival

 

 

No touch (dotyczy wszystkich graczy) – nie są dopuszczalne żadne formy interakcji fizycznej

 

 

 

 

Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia i zachowania o charakterze seksualnym.

 

 

 

 

 

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza

 

 

 

Wulgarny język

 

 

 

 

Gra porusza tematykę uzależnień

 

 

 

 

Odgrywanie scen przemocy

 

 

 

 

Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego)

 

 

 

 

W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania

 

 

 

 

Gra porusza tematykę religijną

 

 

 

 

Tylko dla pełnoletnich!

 

 

 

 

Wymagane stroje

 

 

 

 

W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy

 

Email marketing powered by FreshMail